דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיות נפוצות בטיפול בתינוקות 

מאת    [ 31/10/2010 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 3254 פעמים ]

ברכות להורים הטריים, או להורים שבדרך - זכיתם לקבל את המתנה המופלאה ביותר שיש. אבל מה לעשות שהמתנה הנפלאה הזאת היא גם די חולנית? אנחנו כאן בשביל להסיר דאגה מליבכם ולהבטיח לכם שכל הבעיות שאתם חווים הן נורמליות, טבעיות ופשוט צריך לעבור אותן. בואו נסביר לכם איך.

למה תינוקות סובלים מכל כך הרבה בעיות?


רוב הבעיות נובעות מהסתגלות של גוף התינוק לחיים מחוץ לרחם. אחרי ציפה של תשעה חודשים בבועה של מים, הוא חשוף כעת למזג אוויר משתנה, דרכי הזנה חדשות וחיידקים מכל הכיוונים. מלבד התרגלות המערכות הגופניות לפעולה, המערכת החיסונית של התינוק הולכת ונבנית עם גדילתו ולכן יש דברים שעליו פשוט לעבור כדי להיות מחוסן בפניהם.

צהבת ילודים


כ-50 אחוז מהתינוקות סובלים מצהבת בימיהם הראשונים. צהבת ילודים נוצרת מתפקוד לא מלא של הכבד, שאינו מספיק מפותח עדיין. ברוב המקרים הצהבת נשארת ברמה נורמלית ופשוט עוברת כעבור מספר ימים. הנקה סדירה תעזור לכבד להסתגל לתפקוד מלא ולסיים את הצהבת ללא החמרה במצב.

עצירות תינוקות


עצירות תינוקות עשויה להיות מאוד מתסכלת וכואבת, לתינוק ולהוריו. לרוב היא נגרמת בשל מחסור בנוזלים ולכן כדאי להקפיד על מתן ארוחות מרובות בנוזלים ובמרווחים לא גדולים. גם כאן להנקה יש חלק חשוב בבריאות ונוחות התינוק – חלב האם מתעכל טוב יותר בגופו מאשר כל תחליף אחר, כך שתינוקות יונקים יסבלו הרבה פחות מעצירות.

חום אצל תינוקות


חום אצל תינוקות הוא דבר מאוד שכיח, אך אסור להקל בו ראש. חום גבוה עשוי להעיד על זיהום או על מחלה חמורה. אם יש חשד לחום, רצוי לבצע מדידה רקטאלית, שהיא המדויקת ביותר. אם המדידה מצביעה על 38 מעלות ומעלה, עליכם לרוץ לחדר המיון בלי לחשוב פעמיים. אין זה אומר שבהכרח יש מחלה, אך יש לבצע בדיקה כמה שיותר מהר.

גזים אצל תינוקות


תופעה נפוצה נוספת היא גזים אצל תינוקות, בעיקר בשלושת החודשים הראשונים לחייהם. יש האומרים שזה בגלל שמערכת העיכול עוד לא מתפקדת כראוי, יש אומרים שהתינוק בולע אוויר תוך כדי היניקה - בכל מקרה התוצאה היא המון סבל ובכי. אין ממש דרך להתחמק מזה, אך אפשר לנסות להקל על התינוק על ידי השכבתו בתנוחה עוברית, אליה הוא רגיל מהרחם. גם הגרעפס המסורתי אחרי הארוחה ישחרר לפחות חלק מהגזים.

בקיעת שיניים


השיניים מתחילות לבקוע בין גיל שלושה חודשים לשנה. זה מסב כאב רב לתינוק וגורם לו לחניכיים נפוחות ואדומות, לייצור מוגבר של רוק ולצורך ללעוס דברים. עיסוי החניכיים, נשכנים או ג'ל מאלחש יוכלו להקל מעט, אך שוב – גם את זה הוא יצטרך לעבור.

אנמיה אצל תינוקות


אנמיה אצל תינוקות, כמו אצל מבוגרים, היא מצב של מחסור בהמוגלובין או בתאי דם אדומים. תינוקות רבים סובלים מאנמיה כיוון שהגוף עוד לא רגיל לייצר את ההמוגלובין שקיבל עד אז מגוף האם. האנמיה עלולה לגרום לחיוורון, עייפות וחוסר תיאבון, אך אצל רוב התינוקות הגוף מתייצב והאנמיה עוברת מעצמה.

מידע נוסף אודות אנמיה אצל תינוקות ודרכי טיפול ניתן למצוא באתר טיפטיפות

איך אפשר להרגיע אתכם?


להיות הורים טריים זה לא פשוט, אך לשמחתכם תוכלו לקבל המון עזרה. הקפידו על המעקבים בטיפת חלב, החשובים להשגחה על ההתפתחות התקינה של ילדכם. העדיפו הנקה – חלב האם הוא הבחירה הנכונה ביותר לגוף העדין של התינוק. נשמו עמוק והירגעו- עם הילדים הבאים אתם כבר תהיו הרבה פחות מפוחדים.

המאמר נכתב באדיבות טיפטיפות מבית כצט -  סדרת תרופות עבור תינוקות ופעוטות בגילאי 0-3




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב